keskiviikko 7. syyskuuta 2011

Kulttuuritädin järkytys

Olen ollut kipeänä kuumeessa pari päivää. Vielä tiistaina istuin ensimmäisen puolikkaan norjan tunnista, mutta lähdin sitten kotiin nukkumaan ja torkkuen ja Harry Pottereita katsoen vietin koko sen päivän. Tänään olo oli yhtä kamala kurkun osalta, joka on niin kipeä, että nieleminen ei ole hyvä ajatus. Kävin yliopistolla lääkärissä joka käski juomaan paljon.

Kulttuuritädiksi olen puolestaan muuttunut viimeistään tänä iltana, kun vierailin oopperassa maksavan katsojana. Aikaisemminhan olen ollut oslolaisessa baletissa, nykytaiteenmuseossa ja museossa, missä esiteltiin mm. lapin saamelaisia, mikä olikin kyseisen museon hämmentävin kohde. Äidillä kun on samanlainen mekko, kuin mikä rippui näyttelyesineenä vitriinissä.

Kun istuin sitten juomassa ja valmistumassa illan oopperaan, kun tämä osui eteeni. http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/KHL-joukkueen+kone+sy%C3%B6ksyi+maahan+Ven%C3%A4j%C3%A4ll%C3%A4+yli+40+kuollutta/1135269174690 . Kyllä, olen tietoinen, että ihmisiä kuolee joka päivä, sellaisiakin joiden ei pitäisi vielä kuolla. Ja Venäjällä tuntuu lentokoneita tipahtelevan harva se päivä. Mutta tuntuu, kuin olisi menettänyt joitakin, jotka tunsin.

Stefan Liv, toivoin koko ajan, että epäonnistuisit ja ärsytit minua pelaamalla parhaan pelisi Suomea vastaan. Ei muistella pahalla. Jan Marek,Karel Rachunek, olin niin iloinen kun Tsekki voitti 2010 maailmanmestaruuden, vaikka yleensä kannatankin Venäjää. Mutta ihan historian takia se oli hienoa.

Kellään heistä ei tule enää olemaan kurkku kipeänä.

Keveitä multia pojat. (Kaikki jääkiekkoilijat ovat "poikia",ikään katsomatta. Paitsi leijonat, jotka saavat etuliitteen "meiän". )

2 kommenttia:

  1. =( aika järkytys oli kun ilta-lehden sivuilta luin nimilistan koneessa olleista kiekkoilijoista... Liv ja entinen tps ikoni Krastins(kirjoitetaan jotenkin noin...) ja Demitra... aika ihmeellistä on maailma...=(
    parane pian t; M

    VastaaPoista